Sunday, December 28, 2008

کشتار فلسطینیها را متوقف کنیم


"مریم" توی مصاحبه اش میگه : بارانی از بمب بر سر غزه که یکی از پر تراکم ترین شهرهای دنیاست بارید. بر سر مردمی که خیلی هاشون حتی سقفی هم بالای سرشون ندارند...
اون میگه: سخنرانان فلسطینی توی تجمع دیروزِ آمستردام ، که در عرض چهار پنج ساعت بعد از شنیدن خبر حمله وحشیانه اسرائیلیها برگزار شد، گفتند پس کی قراره این فجایع به پایان برسه؟ آیا ما به اندازه کافی تحمل نکردیم؟ پیام من این بود که فقط غمگین و عصبانی نباشیم. باید کاری بکنیم...
اون میگه و همه اینها فقط بخاطر انتخاب دموکراتیک حزب حماس برای رهبری کشور فلسطین...
و من پیش خودم تکرار می کنم: همه اینها، همه اینها، همه این کشتار، کشتار زن و بچه و مرد بی گناه، کشته شدن و زخمی شدن صدها انسانِ مثل من و تو فقط در عرض چند ساعت...
باید کاری بکنیم...
وقاحت دولتهای اروپایی بیش از این قابل تحمل نیست... من و تو و همه ما در هر جا که هستیم باید کاری بکنیم...
حمله وحشیانه است و اسرائیل با وقاحت خبر از این میده که این تازه آغاز کاره و دولتهای اروپایی نه تنها از اسرائیل انتقاد نمی کنند بلکه تقصیر رو به گردن فلسطینیها و حماس می اندازند.
وقتی فکر می کنم هم غمگینم و هم عصبانی و میدونم که باید کاری بکنم. آخر هفته دیگه تظاهراتی در آمستردام برگزار خواهد شد. حتما شرکت خواهم کرد و فریاد خواهم زد. دنیا خیلی بیشتر از آنچه باید فجایع جنگ و خونریزی را تحمل کرده، بس است.


پی نوشت یک: کسی میدونه مرز بی طرفیِ یک رسانه کجاست؟ آیا وقتی حملات اسرائیل رو "وحشیانه" بنامیم پرنسیپ رسانه مستقل زیر سوال میره؟؟؟؟؟
پی نوشت دو: مریم آوراق از اعضای سازمان سوسیالیست بین الملل درهلنده که دیروز هم در تجمعِ اعتراض به حملات وحشیانه اسرائیل در آمستردام سخنرانی کرده و من امروز در زمانه باهاش مصاحبه کردم که به زودی متن اون رو روی سایت زمانه میتونید بخونید.

4 comments:

Anonymous said...

lida aziz
salam
nemikhay ye zang be man bezani ?
karet daram
ya shomarehi az khodet be man bede lotfan
merci
ye seri rahname az radio zamaneh azat mikham mamnon ageh tamasi begiri
ghorbanat hooman- bruxelles

لیدا حسینی نژاد said...

سلام دوست عزیز
اگر ممکنه ایمیلتون رو برای من بگذارید تا شماره ام رو براتون بفرستم
موفق باشید

Anonymous said...

salam lida aziz
merci
e mail man hooman32@hotmail.com dar zemn shomaro dar webloge khodam link kardam
www.shahbandi.blogfa.com

Elina Azari said...

و َ وقتی می‌نالیم از تمام این بی‌حرمتی‌ها، اما دیده‌ای نگاه سرد ِ این آدمیان که نمی‌توانند حریم مسائل رو بفهمند؟
می‌گیم توقف کشتار، می‌گن جمهوری اسلامی ایران ِ فلان فلان، می‌گیم بچه‌ها.... می‌گن جنوب ِ‌ تهرون ِ خودمون، می‌گیم همه، .... بچه‌ها لاکردار سردشان است